Burlövs kommun
www.burlov.se

Lättläst information

På sidor som har lättläst information

finns det en länk längst upp på sidan

som du kan klicka på.

Så använder du sidornas funktioner

Du kan ändra på textens storlek.
I de flesta webbläsare
gör du detta genom
att hålla nere Ctrl-tangenten
och snurra på mushjulet.

Annars kan du ändra textstorlek
i webbläsarens menyer:

Webbläsaren Internet Explorer:

Gå in under Visa på menyn längst upp i webbläsarfönstret.

Klicka på Textstorlek.
Välj önskad storlek.

Webbläsaren Mozilla Firefox:

Gå in under View på menyn längst upp i fönstret.
Välj Textsize.
Välj Increase för att göra texten större
eller decrease för att göra den mindre.

Lyssna på sidan

För att lyssna på texten på webbsidorna
klickar du på länken Lyssna

som finns bredvid högtalarikonen

längst upp i mittspalten.

Lättläst

Ung kille hukar framför datorskärm

Här kan du läsa om vad Burlövs kommun kan göra för dig som bor i kommunen. Du kan också läsa om vem som beslutar i kommunen.

Klicka på länken som heter Lättläst här ovan för att få information på lättläst svenska.

Kontakta oss

Medborgar­service - den enkla vägen till Burlövs kommun!

Kontakta oss

Telefon 040-625 60 00
Skriv till oss via webbformulär »öppnas i nytt fönster

Öppettider

Måndag – fredag 08.00 – 16.30

Fler kontaktuppgifter »

Senast uppdaterad:
2017-03-10