- Startsida
- » Lättläst
Lättläst information
På sidor som har lättläst information
finns det en länk längst upp på sidan
som du kan klicka på.
Så använder du sidornas funktioner
Du kan ändra på textens storlek.
I de flesta webbläsare
gör du detta genom
att hålla nere Ctrl-tangenten
och snurra på mushjulet.
Annars kan du ändra textstorlek
i webbläsarens menyer:
Webbläsaren Internet Explorer:
Gå in under Visa på menyn längst upp i webbläsarfönstret.
Klicka på Textstorlek.
Välj önskad storlek.
Webbläsaren Mozilla Firefox:
Gå in under View på menyn längst upp i fönstret.
Välj Textsize.
Välj Increase för att göra texten större
eller decrease för att göra den mindre.
Lyssna på sidan
För att lyssna på texten på webbsidorna
klickar du på länken Lyssna
som finns bredvid högtalarikonen
längst upp i mittspalten.
Lättläst
Här kan du läsa om vad Burlövs kommun kan göra för dig som bor i kommunen. Du kan också läsa om vem som beslutar i kommunen. Klicka på länken som heter Lättläst här ovan för att få information på lättläst svenska.
Kontakta oss
Medborgarservice - den enkla vägen till Burlövs kommun!
Kontakta oss
Telefon 040-625 60 00
E-tjänst Kontakt Burlöv » Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Öppettider
Måndag – fredag 08.00 – 16.30
Dela sidans innehåll:
Senast uppdaterad:
