- Startsida
- » Förskola & skola
- » Elevhälsa
- » Ansökan tilläggsbelopp - Elevhälsa
Ansökan tilläggsbelopp - Elevhälsa
Denna information rör ej privatpersoner.
Tilläggsbelopp
Ansökan om tilläggsbelopp kan göras av enskild huvudman för barn och elev som är folkbokförd i Burlövs kommun. Tilläggsbelopp kan beviljas för extraordinärt stödbehov eller om elev ska erbjudas modersmålsundervisning.
Tilläggsbelopp kan sökas per termin. Därefter behöver ny ansökan inkomma.
Tidplan för ansökan
Ansökan ska ha inkommit:
Senast 1 juni för ansökan till höstterminen
Senast den 1 november för ansökan till vårterminen
För nya elever och elever vars behov inte tidigare varit kända ska ansökan lämnas in snarast möjligt eftersom tilläggsbelopp/riktad resurs beviljas först från och med den månad som komplett ansökan inkommit.
Ansökan om tilläggsbelopp görs skriftligt och undertecknas av rektor. Endast fullständig ansökning behandlas vilket innebär att kompletteringar kan begäras in vid behov.
Beslut om tilläggsbelopp rörande enskild huvudman överklagas hos Förvaltningsdomstol.
Ansökan med bifogade dokument skickas med post till
Burlövs kommun
Utbildnings- och kulturförvaltningen
Verksamhetschef Centrala elevhälsan
Box 53
232 21 Arlöv
E-tjänster och Blanketter
Kontakta oss
Medborgarservice - den enkla vägen till Burlövs kommun!
Kontakta oss
Telefon 040-625 60 00
E-tjänst Kontakt Burlöv » Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Öppettider
Måndag – fredag 08.00 – 16.30
Dela sidans innehåll:
Senast uppdaterad: