- Startsida
- » Kommun & politik
- » Kvalitet och uppföljning
- » Kommunens kvalitet i korthet
Kommunens kvalitet i korthet
Mäter hur effektivt skattemedlen används
Det finns ett stort behov från våra förtroendevalda att kunna kommunicera med kommuninvånarna kring hur effektivt skattemedlen används och vilka kvalitativa resultat som uppnås. Därför har kommunen anslutet sig till jämförelsenätverket Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK).
Jämför kommuner med varandra
Nätverkets uppgift är att årligen jämföra kommuner med varandra för att invånarna ska få information om kvaliteten på kommunens service. 2015 deltog 240 kommuner i detta jämförelsenätverk som drivs av SKR (Sveriges Kommuner och Regioner).
Totalt finns 290 kommuner i Sverige.
Används som underlag till dialog och styrning
Resultaten som presenteras i KKiK har som syfte att dels utgöra underlag för de de förtroendevaldas dialog med medborgarna om kommunens kvalitet men också för att användas i kommunens styrning.
Tre mätområden
KKiK beskriver kommunens kvalitet ur ett medborgarperspektiv.
Undersökningen görs utifrån tre perspektiv. Totalt används 40 nyckeltal för att mäta kommunens prestationer inom tre områden:
Kontakta oss
Medborgarservice - den enkla vägen till Burlövs kommun!
Kontakta oss
Telefon 040-625 60 00
E-tjänst Kontakt Burlöv » Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Öppettider
Måndag – fredag 08.00 – 16.30
Dela sidans innehåll:
Senast uppdaterad: