- Startsida
- » Stöd & omsorg
- » Kommunal hälso- och sjukvård
- » Patientnämnden
Patientnämnden

Inte nöjd med vården? Dina synpunkter och klagomål kan göra vården bättre. Om du känner att du inte har fått rätt vård eller bli bra bemött kan du lämna synpunkter. Det kan även du som närstående göra.
Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål
- Kontakta den enhet som synpunkten eller klagomålet berör.
- Kontakta Patientnämnden Skåne.
- Vissa händelser kan du anmäla till Inspektionen för vård och omsorg.
Patientnämnden Skåne
- Du kan kontakta patientnämnden om du vill ha stöd när du ska klaga på vården.
- Du kan kontakta patientnämnden först om du vill. Du behöver inte haft kontakt med kommunen innan.
- Patientnämnden kan hjälpa dig att berätta för de ansvariga om dina synpunkter. De kan också hjälpa dig att få svar på dina synpunkter.
- Patientnämnden kan ge dig information om dina rättigheter och råd om vilka andra myndigheter du kan kontakta eller anmäla till om det behövs.
Patientnämnden är en opartisk instans.
Det kostar inget att kontakt patientnämnden.
Patientnämnden ska inte avgöra om vården har gjort rätt eller fel.
Patientnämnden Skåne tar emot klagomål på hälso- och sjukvård som drivs av Region Skåne eller i avtal med Region Skåne, viss tandvård samt kommunal hälso- och sjukvård och omvårdnad.
Kontaktuppgifter till Patientnämnden
Telefon: 0770-11 00 10
Gå in på Om du inte är nöjd med vården - Region Skåne Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. . Fyll i Blankett för klagomål/synpunkter till patientnämnden. Skriv ut och skicka in blanketten till
Patientnämnden Skåne, 291 89 Kristianstad.
Logga in på 1177, välj Synpunkter/klagomål till Patientnämnden.
Skriv brev till Patientnämnden Skåne, 291 89 Kristianstad.
Kontakta oss
Medborgarservice - den enkla vägen till Burlövs kommun!
Kontakta oss
Telefon 040-625 60 00
E-tjänst Kontakt Burlöv » Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Öppettider
Måndag – fredag 08.00 – 16.30
Dela sidans innehåll:
Senast uppdaterad: